Горьківський ЗДО "Сонечко" Богодухівської міскої ради, селище Горького
Харківська область, Богодухівський район

Концепція (стратегія) розвитку

                                                                                                                            Вступ

      Концепція  (стратегія враховує потреби сучасного українського суспільства, умови його інтеграції в європейське і світове співтовариство, соціальне замовлення в період оновлення.

    Концепція розвитку спрямована на реалізацію:

- Конституції України;
- Законів України «Про освіту»;

- Законів України «Про дошкільну освіту» (зі змінами);

-  інших законодавчих та підзаконних актів законодавства у сфері освіти і науки, рішень ( розпоряджень) засновника або уповноваженого ним органу, власних установчих документів.

    В її  основу покладено наступні ідеї: гуманізація освіти, врахування традицій української педагогіки, соціалізація, нероздільність навчання і виховання, формування цілісної і розвиненої особистості, виховання життєтворчості.

    В умовах глобалізацій них змін на часі модернізація змісту дошкільної освіти, гуманізація її цілей та принципів, переорієнтація на розвиток особистості дитини як основний ресурс, що визначає поступальних рух суспільства.

    Поліпшення якості дошкільної освіти є необхідною умовою для розвитку такої особистості. Основними завданнями дошкільної освіти є збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини, виховання любові до Батьківщини, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій та звичаїв, свідомого ставлення до себе, оточення та навколишнього природного середовища, формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду тощо.

    Сучасний стан системи дошкільної освіти характеризують значні зміни уперетворенні предметно-розвивального середовища дошкільного закладу,створення нових науково обгрунтованих засобів для повноцінного розвиткудошкільників, оновлення форм і методів роботи з ними і насамперед вуправлінні освітнім процесом закладу дошкільної освіти.

    Успіх цих змін пов’язаний з оновленням  наукової, методичної і матеріальної бази навчання,  виховання і розвитку дошкільників.

     Однією з важливих умов оновлення є використання в дошкільній ланці системи освіти інформаційно-комунікаційних технологій.

     Розв’язання зазначених проблем за умови об’єднання зусиль колектива педагогів та батьків шляхом розроблення і виконання програми розвитку закладу дошкільної освіти на період військового стану в країні  при дистанційному навчанні і вихованні наших вихованців в 2022/2023 навчальному році.

Дошкільна освіта є самостійною системою, обов’язковою складовою освіти в Україні, яка гармонійно поєднує сімейне та суспільне виховання. Найпершим суспільним середовищем для дитини стає заклад дошкільної освіти, метою якого є забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини, її фізичного і психічного здоровя, виховання ціннісного ставлення до природного й соціального довкілля, до самої себе, формування механізмів соціальної адаптації та творчого втілення в умовах життя в товаристві незнайомих дітей і дорослих.

     Засадами концепції розвитку дошкільного навчального закладу виступили:

- визнання самоцінності дошкільного дитинства, його особливої ролі в розвитку особистості;

- створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;

- пріоритет повноцінного проживання дитиною сьогодення у порівнянні з підготовкою до майбутнього етапу життя;

-повага до дитини, врахування індивідуального особистого досвіду дошкільника;

- компетентнісний підхід до розвитку особистості, поваги до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливого ставлення до історико-культурного надбання України, збалансованості набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;

- оновлення і використання в дошкільній системі освіти мультимедійних технологій.

                                                 І. Мета концепції

   Головна мета концепції – визначення стратегії розвитку закладу дошкільної освіти на найближчі роки,  удосконалення освітніх, здоров’язбережувальних та енергозбережувальних умов у закладі дошкільної освіти,  забезпеення збалансованості  співвідношення між фізичним, психічним, моральним, соціальним та інтелектуальним розвитком дитини.

       Зміст завдань реалізації стратегії розвитку закладу дошкільної освіти відповідно до пріоритетних напрямків розвитку дошкільного закладу:

- упровадження в освітній процес новацій, інноваційних форм роботи та інформаційно-комунікаційних технологій;

- оновлення предметно-розвивального середовища та матеріально-технічної бази дошкільного закладу;

- створення комфортного психологічного середовища для дітей та педагогів, забезпечення умов для самовираження, самоствердження, самореалізації і вільного розвитку кожного;

- організація особистісно-орієнтованого навчання та виховання з урахуванням індивідуальних можливостей дітей;

- забезпечення наступності дошкільної і початкової освіти;

- контроль дотримання гігієнічних вимог облаштування території, будівлі, приміщень і комунікаційних систем дошкільного закладу;

- забезпечення тісної співпраці сім’ї та закладу у розвитку, вихованні та навчанні дітей;

- оптимізація освітнього процесу на основі підвищення психолого-педагогічної компетентності вихователів, батьків вихованців.

                   ІІ.Шляхи реалізації:

- створення належних умов для гармонійного розвитку, виховання і навчання дітей;

- створення безпечних умов для життя і здоров’я дітей у дошкільному закладі;

-оптимізація роботи з батьківською громадськістю;

- підвищення професійної компетентності педагогічних працівників.

ІІІ. Організація освітнього процесу

   Дошкільна освіта як перша самостійна ланка має гнучко реагувати на сучасні соціокультурні запити, збагачувати знання дитини необхідною якісною інформацією, допомагати їй реалізувати свій природний потенціал, орієнтуватися на загальнолюдські й національні цінності, що, у свою чергу, свідчить про необхідність вироблення нових вимог до системи освіти закладу дошкільної освіти. В умовах сьогодення ми знаходимо та застосовуємо, ті інструменти, які дозволять нашим вихованцям займатися онлайн. Дистанційне навчання – це партнерство з батьками, які в асинхронному чи синхронному форматі працюють з дітьми (ZOOM або завдання в Viber). Якщо у дітей чи батьків виникають запитання до виконання будь-якої вправи, вони можуть отримати відео відповідь.

     Основні завдання організації освітнього процесу:

- використання сучасних освітніх технологій навчання та виховання;

- створення сприятливих умов для особистісного становлення і самореалізації кожної дитини, формування її життєвої компетентності;

- формування уміння ефективно вирішувати різноманітні проблеми на основі існуючих знань;

- підвищення рівня фізичного, психічного, духовного здоров’я дошкільників

           Шляхи реалізації:

Пізнавальний розвиток:

- формування позитивного ставлення до світу на основі емоційно-чуттєвого досвіду;

- сприяння розвитку та вдосконаленню різних способів пізнання відповідно до вікових норм та індивідуальних темпів розвитку дитини;

- розвиток пізнавальних процесів за допомогою спеціальних процесів, за допомогою дидактичних ігор та вправ;

- ознайомлення з різними джерелами інформації (книжки, журнали, телебачення, радіо, комп’ютер).

Мовленнєвий розвиток:

- уточнення і поповнення словникового запасу дітей на основі формування уявлень про світ у сферах дитячої життєдіяльності;

-збагачення активного мовлення дитини прикметниками, прислівниками, дієсловами, дієприкметниками, дієприслівниками, числівниками, займенниками;

- продовження роботи над лексичним значенням слів;

- оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічного людського спілкування.

Художньо-естетичний розвиток:

- розвиток у дітей естетичного сприйняття, вміння помічати красиве в навколишньому середовищі, закладення основ художнього смаку, виховання звички вносити елементи краси в побут, природу, стосунки з однолітками, дорослими;

- спонукання дітей до експериментування з фарбами, різними художніми матеріалами, створення розвивального середовищадля самостійної художньої діяльності, що забезпечує самовираження дитини у мистецтві;

- формування художньо-мовленнєвих виконавчих вмінь, розвиток здібності до творчого перевтілення у сценічний образ;

- збагачення музичного досвіду дітей, зацікавлення новими вокальними та інструментальними творами;

- розвиток основ музичної культури.

Фізкультурно-оздоровча робота:

- охорона життя та зміцнення здоров’я дітей;

- формування правильної постави, розвиток всіх груп м’язів;

- підвищення рівня стійкості організму проти впливу несприятливих факторів навколишнього середовища;

- формування уявлень про своє тіло, необхідність збереження свого здоров’я;

- формування культурно-гігієнічних навичок;

- розвиток у дошкільнят 

інтересу до різних видів рухової діяльності;

- виховання любові до спорту;

- формування позитивних та вольових рис характеру.

Ігрова діяльність:

- створення умов для вільної самостійної ігрової діяльності дітей;

- використовувати різні види ігор, навчати розрізняти їх за змістом, характерними особливостями;

- створювати передумови розвитку сюжетно-рольової гри;

- сприяти виникненню у грі дружніх партнерських відносин та ігрових об’єднань за інтересом.

     ІІІ. Організація науково-методичної роботи       

Мета: підвищення педагогічного, психологічного, методичного та фахового рівня педагогічних працівників, активізація педагогічних досліджень, покращення якості методичних наробок, дотримання академіної   доброчесності.

Завдання:

- вивчення та впровадження в практику нових освітніх технологій, використання мультимедіа технологій в освітній діяльності ЗДО;

- удосконалення форм роботи щодо впровадження нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;

- створення організаційних умов для безперервного удосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників;

-  проведення системних методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, виявленняперспективного педагогічного досвіду та участь у його вивченні, узагальненні та впровадженні.

Шляхи реалізації:

- розробка авторських програм, робота над єдиною методичною проблемою, організація наставництва;

- орієнтація педагогічних працівників на оволодіння та застосування нових інформаційних технологій;

- інноваційний підхід до практичної колективної діяльності;

- реалізація принципу безперервної освіти: організація підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;

- проходження педагогами атестації для виявлення рівня їх кваліфікації.

ІV. Управлінська діяльність

Мета:

Удосконалення системи ефективної діяльності закладу дошкільної освіти.

Завдання:

- відстеження освітнього процесу, з метою оцінювання його результатів, виявлення факторів, що впливають на ці результати;

- прийняття й реалізація регулятивних та корекційних управлінських рішень;

- створення умов для реалізації творчого потенціалу кожного педагога;

Шляхи реалізації:

- створення умов для застосування у закладі дошкільної освіти  нових форм здобуття дошкільної освіти;

- удосконалення системи моніторингу забезпечення умов у дошкільному закладі для розвитку дітей та педагогів;

·розширення участі громадськості в управлінні дошкільним закладом;

- упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес управління закладом;

- розширення джерел фінансування закладу (благодійна та спонсорська допомога);

- забезпечення реалізації довгострокової програми підвищення кваліфікації педагогів закладу;

- здійснення комплексу соціально спрямованих заходів з метою створення позитивної мотивації працівників.

V. Шляхи реалізації програми розвитку закладу дошкільної освіти

    Реалізацію концептуальних завдань планується провести шляхом динамічного, поетапного розвитку й удосконалення матеріальної бази, форм і методів освітнього процесу, докорінного поліпшення умов для розвитку здібностей і обдарувань, самореалізації дітей завдяки спільним цілеспрямованим діям всіх учасників освітнього процесу.

VІ. Очікувані результати реалізації концепції

   В результаті реалізації концепції очікується, що:

      1.Будуть максимально створені умови для оновлення змісту дошкільної освіти: якість та доступність дошкільної освіти для кожної дитини відповідного віку.

      2.Будуть створені умови для самовираження, самоствердження, творчої самореалізації і вільного розвитку кожної дитини.

      3.Буде створено позитивний імідж дошкільного закладу, умови для його подальшого розвитку;

      4.Кожен член педагогічного колективу матиме можливість для максимального самовираження, самореалізації.

      5.Батьки дійсно стануть рівноправними учасниками виховного процесу.

 

Логін: *

Пароль: *